2014. augusztus 4., hétfő

Cornwall - Élménynapló 1. nap

Párommal eldöntöttük, hogy idén elmegyünk nyaralni. Választásunk az angliai Cornwallre esett, ami igazából nem egy város, hanem egy kisebb terület. Számtalan látnivalójával, strandjaival, kikötővárosaival és lenyűgöző természeti látványosságaival a méltán a turisták egyik közkedvelt helyszíne.

Tintagel Castle

Az első napon nem történt velük túl sok minden. Ugyanis szinte semmire sem maradt időnk. Délelőtt 10 óra körül indultunk útnak. Az volt a terv, hogy délután 4-5 óra körül megérkezünk Tintagelhez, vagy ahogy a helyiek mondják Dintagell. A kis falu és a hozzá közel található tintageli kastély az Artúr király és a kerekasztal lovagjainak a története miatt vált híressé, de erről majd később mesélek.

Az autópályán baleset történt, ezért több órás csúszással érkeztünk meg Tintagelbe, ahol karnevál és számtalan kíváncsi tekintetű ember fogadott minket. Sajnos nem volt sok időnk, mert a szállást hiába hívtam, nem vették fel a telefont, ezért kissé nyugtalanok voltunk. Arról nem is beszélve, hogy a karnevál miatt elkezdték lezárni a falu főútját, így este 9-nél hamarabb nem is tudtuk volna elhagyni. Ezért inkább gyorsan útra keltünk. Ekkor sajnos minden kimaradt, amit érdemes lett volna megnézni.

Végül megérkeztünk Penrynbe, de a szállásunkat nem sikerült megtalálni. Néhány percnyi bolyongás után összefutottunk egy családdal, akik hasonló cipőben jártak, mint mi. Végül bekopogtam egy házba, ahonnan egy hihetetlen kedves, angol úriember jött ki. Amikor elmondtam, mit is keresek, elmosolyodott, visszament, cipőt húzott és megmutatta nekünk a helyes irányt. Kiderült, nem mi vagyunk az egyetlenek, akik eltévedtek a campus területén.

Végül is éjszaka 10 óra körül átvettük a szobánkat, amiről el kell, mondjam, hogy nagyszerű. Egy kis berendezett, igényes szoba. Saját fürdőkabinnal és mosdóval. A konyha közös az emeletiekkel, de ekkor még rajtunk kívül nem tartózkodott ezen a szinten senki. A konyha is fel van szerelve mindennel, ami szükséges lehet egy kis főzőcskéhez.

A ház előtt fapadok sorakoznak. Valamivel távolabb grillezésre és tábortűzre kijelölt hely is található. Ha boltba már nem tudnánk eljutni, akkor a recepciónál - ami nagyjából 5 perc sétára van a szállásunktól - van egy "Vészhelyzeti" - ahogy itt nevezik - kis pult. Ott mindent megvehetünk, amire egyszeri étkezés során szükség lehet. Éltünk is a lehetőséggel. :)

Az első napunk ezzel el is telt. Egy kis vacsora után, indítottunk egy filmet és nyugovóra tértünk, mert a közel 9-10 órás autókázás kivette az erőnket.