2014. augusztus 4., hétfő

Cornwall - Élménynapló 2. nap

Mivel előző nap nem igazán tudtuk megnézni Tintagel nevezetességét, ezért úgy döntöttünk, visszamegyünk, majd ellátogatunk a Watergate Bay Beach-re, hogy megnézzük az egyik közkedvelt helyi strandot.

Nyaralásunk és kirándulásunk első állomása így Tintagel lett, ami 47 mérföldre volt található a szállásunktól. Azt meg kell hagyni, hogy a cornwall-i utak a szokásos angol utaknál is sokkal keskenyebbek. Néhány helyen egy személyautó is elég szűkösen fér el, arról nem is beszélve, hogy akadnak meredek emelkedők és lejtők is. Egy alkalommal páromnak halálfélelme is lett mellettem, mert egy fákkal szegélyezett szakadék mentén egy hihetetlen meredek emelkedők majdnem nem sikerült felmennünk. Olyannyira is, hogy nem sokkal vége előtt meg is állt az autó, amikor páromon már a teljes pánik lett úrrá, de szerencsére minden gond nélkül sikerült épségben feljutnunk, de megnyugodni nem volt időnk, mert szemből két személyautó jött, ámde egymás mellett nem tudtunk elmenni. Mi vissza nem szándékoztunk haladni, ezért a másik két autó kényszerült tolatásra.

Tintagel egy falu Cornwallben az Atlanti-óceán partján. A falu és a hozzá közel található kastély Artúr király és a kerekasztal lovagjairól vált híressé, amit a falu minden szegletén tapasztal is a látogató. Mindenhol Artúr királlyal vagy Camelottal kapcsolatos boltok sorakoztak.

Tintagel romjait mi gyalog közelítettük meg, de 2 fontért autóval levittek a "központba", ahonnan neki lehetett indulni a nagy kirándulásnak. Akkor még mi sem tudtuk, mire is vállalkozunk, de az biztos, a látvány káprázatos volt. Igazából nem is tudom igazán szavakba önteni azt az élményt, amit ez a hely adott nekünk. A óceán csodálatos volt, a romok szinte magukról meséltek és a levegő tisztasága elmondhatatlan volt. Fentről az öböl még varázslatosabb látványt nyújtott.

Tintagelben eltöltöttünk néhány kellemes órát, majd elindultunk a tengerpartra, hogy végre megmártózzunk a sós tengerben. A strand közel 28 mérfölddel délebbre található, így ismét egy kicsit autókázhattunk. Ekkor történt a fentebb leírt incidens is. Az biztos, hogy az utazásunk során nem unatkoztunk, mert mindig volt látnivaló. Végül megmártóztunk a tengerben, napoztunk az aranyszínű, homokos tengerparton.

Nyaralásunk második napján nem történt már semmi egyéb. Kora este vissza mentünk a szállásra, ahol egy kis főzés és fürdés után lefeküdtünk filmet nézni, mert mind a ketten elmondhatatlanul fáradtak voltunk. A másnapi tervek még nem voltak meg, de én korán kelő vagyok, ezért úgy voltam vele, majd reggel megtervezem a napunkat, mielőtt párom felébred. Ez így is történt! :)